dijous, 5 d’abril del 2012

Qui és qui (21): SÓC LA RUTH



Hola a tots!

Sóc la Ruth Matamala i Cors.Vaig néixer un 16 d’abril del 1974 a Pamplona, però des dels 7 anys que vaig anar a viure a Manresa doncs tota la meva família és d’aquesta ciutat.
Estudio música des dels 8 anys empesa pel meu avi a qui mai estaré prou agraïda. Ell i els pares m’inclinen cap al piano. Però quan tinc 16 anys em deixo atrapar pel so de la flauta travessera i decideixo fer un segon instrument. Vaig estudiar Història de l’Art a Girona d’on tothom es pensava que tornaria amb un xicot gironí, però no va ser així, doncs em vaig enamorar d’un manresà, en LLuís, amb qui em vaig casar i hem tingut dos fills preciosos, en Biel i la Cèlia. Actualment vivim a Santpedor.

Sempre he mirat de tenir la música per companya amb qui he passat molts bons moments i amb molt bona companyia, fins que al final ha esdevingut la meva feina treballant en el món de les escoles de música. Des de fa dos anys sóc la directora de Cal Moliner, l’escola de música de Sallent, tot i que ja en portava 12 com a cap d’estudis, i estic encantada que sigui la seu oficial del nostre grup de Gospel.

Actualment formo part de l’Associació catalana d’escoles de música amb seu a Barcelona, i malgrat tinc moltíssima feina en el meu dia a dia, crec que val la pena estar al capdavant d’una entitat de manera altruista, al costat d’una gent que té els mateixos afanys que jo: “ ajudar a que les coses passin”...A la foto em veieu amb un micro, doncs malgrat sóc molt vergonyosa, quan tinc una micro a la mà vol dir que hem arribat al moment de l’estrena d’una cosa que ha costat esforç, però que finalment s’ha aconseguit, i, com us podeu suposar, normalment és al principi o al final d’un concert, doncs he trobat en la música una bona eina per posar el meu granet de sorra per fer que el món sigui una mica millor. És per això que m’apassiona la meva feina, doncs tinc tot el que podria desitjar: la música, el contacte amb els infants i no tan infants, uns objectius de caràcter educatiu per complir, l’oportunitat de crear petits instants de felicitat a través de la mostra de la feina ben feta. Com que tinc força responsabilitats a tot arreu on estic posada, m’encanta venir al Gospel i que la Vicent em mani i em digui què he de fer i com ho he de fer...per molts anys sigui així i puguem seguir avançant com ho estem fent tots plegats!!

2 comentaris:

  1. Una pamplonica a The River Troupe Gospel!!! Haurem d'incorporar el uno de enero, dos de febrero...... al nostre repertori!!!! Gràcies per tot el que fas Ruth!!!!!

    ResponElimina
  2. I bona hora!, soc l' Antoni Escudero, de VALLFEROSA, no em va quedar gravada la teva trucada.
    639509701
    rocallonga@hotmail.com
    bicireclinada.blogspot.com

    salut!

    ResponElimina